Khamis, 22 Januari 2015

Personal Throwback 2014: LOVE YOU GUYS!!!

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, dapat jugak masa untuk saya menulis di blog kesayangan ni. Bila dah sekolah ni macam2 perkara nak buat dengan homeworknya, dan macam2 lagilah. Maklumlah, PT3 tahun ni.

So, let us get things personally. Tahun ni, dah masuk setahun saya berblogging. Dah macam2 entry saya tulis pada 2014. Saya sebenarnya tak menyangka akan berblogging semula lepas 2 tahun tinggalkan dunia blog ni disebabkan masalah cepat putus asa.

Pada mulanya, saya buat blog ni sebab saya nak beritahu update saya yang terkini pada kawan2 memandangkan saya dah delete akaun Facebook saya. Asalnya, sorang kawan baik ni yang tanya pada saya macam mana nak tahu update terkini saya kalau dah tak ada Facebook so, tiba2 saya terfikir untuk buat blog.

Mula2, saja suka2. Sebelum ni saya ada blog lain tapi tak berjaya. Hari demi hari, saya terfikir apa kata saya teruskan berblogging dan serius dalam dunia blog ni. Tapi, saya terfikir jugak, macam mana kalau tulisan saya ni macam kebudak-budakkan? Sebab gaya tulisan saya ni memang macam ni. Saya tak pernah pulak fikir tulisan saya ala2 kebudak-budakkan.

Jadi, saya berpegang kepada prinsip jadi diri sendiri.Saya dah bertekad, kalau orang tak suka biarkan je. Kita tak boleh utamakan kepuasan orang lain dulu berbanding diri sendiri. Lagipun, I am proud of who I am.

Saya pun ada terfikir pasal entry2 yang saya tulis. Bersesuaian ke dengan diri saya? Tapi, saya tolak ketepi sebab saya nak buat benda yang saya suka. Saya tak akan biarkan orang lain halang minat saya. Terpulang pada seseorang tu nak suka ataupun tak.

Lagi satu, bila berblogging ni rasa macam tenang sangat lagi2 bila dapat luahkan perasaan dan berkongsi cerita ataupun idea dengan orang lain.

Kalau perasan, entry saya lebih kepada ala2 remaja dan kadang2 umum sedikit sesuai untuk semua peringkat umur. Maklumlah, saya ambil kira juga umur pembaca dan followers. Tapi, perlu diingatkan bahawa semua entry tu datang dari hati. Saya tak akan kongsikan benda yang saya rasa tak patut dan tak ada kena mengena dengan kehidupan seharian.

Anyway, terima kasih untuk setahun yang bermakna itu. Terima kasih juga kepada yang sudi membaca dan yang menegur. Terima kasih jugak untuk makcik saya, Ujie Othman sebab banyak tolong saya untuk blog ni. Beliau pun ada blog jugak dan saya banyak follow followers dia di blog.

THANK YOU FOR THIS VERY SWEET ONE YEAR!
XOXO SABRINA

Illaliqaq.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...