Jumaat, 19 Disember 2014

Will They Accept You For Who You Are?

Assalamualaikum.


Ya, aku bersaiz L dan aku bangga dengannya
Kenapa aku mesti malu dengan diri aku sendiri?
Wajahku mungkin tak secantik dan sebersih orang lain
Jerawat sana sini...

Bukan aku mintak jadi begini..
Tapi, aku percaya yang apa yang Allah bagi ni adalah yang terbaik buat aku sendiri
Tuhan tak pernah buat sebarang kesilapan sewaktu menciptakan diri kita
Dia mencipta kita secantik-cantiknya

Mungkin kita tak kisah rupa kita begini
Tapi, yang buat kita kisah adalah orang lain yang suka mengkritik
BADAN BESAR
Gelaran tu memang saudara-mara aku suka gunakan
Mungkin aku diam dan tak kisah
Tapi kat dalam Allah yang tahu

Banyak remaja yang amik nyawa dia sendiri disebabkan orang2 yang macam ni
HODOH, GEMUK, LIDI...
DAN MACAM2 LAGI

Secara tak langsung kita yang kononnya bergurau je ni 
MUNGKIN DAH JADI PEMBUNUH...

Untuk kawan2 yang rasa 'insecure' dengan diri sendiri
Percayalah, Tuhan tak lihat rupa kita tapi dia lihat HATI DAN KEIMANAN kita

Untuk mulut2 busuk yang suka mengata dan mengejek
Maaflah kalau tersinggung
Tapi ingatlah berapa banyak hati yang telah kau singgung
Mungkin kau kata kau hanya bergurau
Dan mungkin kau kata kami sensitif sangat
Tapi itulah hakikatnya

Ingat jugak DOSA yang kau tanggung sebab mengejek
Mungkin jugak PENYESALAN yang kau akan tanggung bila dapat tahu..
ORANG YANG KAU EJEK TU AMIK NYAWA DIA SENDIRI SEBAB KAU

REMEMBER: PERFECTION IS A DISEASE OF A NATION

Illaliqaq.

P/S: Peringatan kita bersama termasuk saya juga...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...