Khamis, 1 Mei 2014

Selamat Tinggal Form 6 ! :'|


Assalamualaikum semua. Hari ni dah berlangsungnya Majlis Perpisahan dan Perpindahan guru2 serta pelajar2 Form 6 ke sekolah baru iaitu Sekolah Sri Bandar di Taman Megah, Pontian (kalau tak silap inilah nama sekolahnya) iaitu sebuah sekolah yang khas untuk Form 6. Seramai 27 orang cikgu Form 6 yang akan berpindah. Selama ni merekalah yang menolong cikgu2 yang mengajar pelajar2 Arus Perdana untuk dapatkan Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT) dan sekarang kami dah dapat gelaran tu. Semua tu takkan berjaya tanpa Form 6.

Kami sebagai adik2 ni memang rasa sedih lagi2 kawan2 yang tinggal dekat asrama yang memang selama ni kongsi dorm dengan kakak2 atau abang2 Form 6. Tapi memang akan rasalah kelainannya kalau tak ada Form 6 dekat sekolah.

Tapi, saya rasa sedih bila saya tak dapat nak belajar dengan seorang guru Bahasa Inggeris ni yang mengajar turut mengajar Form lain selain daripada Form 6. Saya teringin sangat nak belajar dengan cikgu ni yang memang terkenal dengan bab2 disiplin ni iaitu Teacher Miza. Sampaikan ada seorang cikgu ni yang menggelarnya 'Lagenda Guru Disiplin SMKDPB'.

Lagi satu, saya baru dapat tahu yang masih ada lagi cikgu Form 6 yang mengajar mak saya dekat sekolah ni. Sebelum ni saya hanya tahu yang Pengetua sekolah saya  pernah mengajar mak saya lebih dari 20 tahun yang lepas di sekolah yang sama iaitu SMKDPB.

Walaupun majlis dibuat sekarang tapi mereka masih ada lagi kat sekolah kerana belum ada surat pengesahan dari PPD (itulah yang diberitahu oleh cikgu Form 6).

Apa pun, selamat berpindah kepada warga2 Form 6 SMKDPB. Semoga kalian terus sukses di sekolah yang baru nanti.

Illaliqaq.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...