Sabtu, 15 Mac 2014

Cerita Mesyuarat PIBG...

Assalamualaikum semua. Harap2 kawan2 semua sihat wal afiat memandangkan cuaca yang panas dan kering sekarang ni, ditambah pula keadaan berjerebu. Tapi, alhamdulillah. Kat Pontian ni tak berjerebu dan tak dicatu air.

Pagi tadi, saya dengan mak pergi ke mesyuarat PIBG di sekolah. Saya terpaksa ikut sekali sebab nak tolong mak mengangkat timbunan suratkhabar untuk diberikan kepada pihak sekolah sempena kempen kitar semula. Daripada suratkhabar bertimbun di rumah, lebih baik didermakan untuk progam kitar semula.

Pada mulanya, saya dengan mak pergi lambat ke sekolah. Saya tanya, tak mengapa ke pergi lambat sebab mesyuarat mula pukul 8:30. Kami keluar pulak ngam2 pukul 8:30. Mak saya kata tak mengapa sebab selalunya mesyuarat akan mula lambat. Nasib baik bila sampai mesyuarat belum mula lagi.

Mesyuarat dimulakan dengan ucapan alu-aluan daripada YDP PIBG dengan Tuan Pengetua serta orang kenamaan. Bayangkan, ucapan alu-aluan dengan upacara perasmian mengambil masa hampir 2 jam! Sewaktu majlis berhenti untuk berehat, saya dengan mak ambil peluang untuk 'cabut' dari majlis.

Manakan tidak, upacara perasmian 2 jam. Penat asyik duduk je. Mesyuaratnya tak mula2 lagi. Lagipun, kami hendak menuju ke destinasi lain pula selepas itu. Bila dah jadi macam ni, angkat kaki je la. Ingatkan kami je yang nak lari, rupanya ramai lagi ibu bapa yang dah tak boleh nak sabar.

Harap2, tahun depan tak jadi lagi macam ni.

Illaliqaq.

2 ulasan:

Kesuma Angsana berkata...

KA saban mesti pergi sekolah anak2 utk Mes, PIBG ni bagi sokongan !

Nursabrina Helmi berkata...

betul tu. kadang2, mesyuarat PIBG ni kosong tak ada orang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...