Sabtu, 29 Mac 2014

Aku Dan Buah Markisar...



Assalamualaikum. Beberapa minggu yang lepas, saya ada balik ke rumah nenek di Rimba Terjun. Kebetulan nenek ajak saya dan mak untuk ke belakang rumah untuk amik buah-buahan dekat belakang rumah. 

Nenek pun bagilah beberapa biji buah markisar ni. Saya tak berapa biasa sangat dengan buah markisar ni. Saya pun tak tahu macam manalah rupanya buah markisar ni. Bila dah petik, barulah tahu macam mana rupa buah markisar ni. Kalau nak tahu, gambar kat atas tu lah buah markisar.

Menurut nenek, buah markisar ni sedap kalau dibuat air. Saya pernah rasa air buah markisar ni. Memang sedap. Lagipun buah ni sesuai dibuat air je.

Kalau tak silap, ada 2 pokok buah markisar dekat belakang rumah. Pokoknya tak tinggi sangat jadi senang nak amik. Lagipun dekat belakang rumah nenek memang ada macam2 pokok buah-buahan. Okeylah, Maasalamah.

Illaliqaq.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...