Khamis, 26 Jun 2014

Kejohanan Sukan Sekolah Kali Ke-50 @ Jubli Emas

Assalamualaikum. Rasanya macam dah lama tak berblogging. Maklumlah penat dengan latihan perbarisan baru2 ni. Alhamdulillah semuanya dah berjalan dengan lancar. Kejohanan sukan pun dah habis semalam (25 Jun 2014). Saya nak kongsikanlah sedikit tentang kejohanan sukan sekolah saya yang dah masuk kali ke-50 ni. Dah Jubli Emas lah katakan.


Khemah rumah sukan Temenggung, Panglima, Laksamana dan Bendahara


Duduk2 di astaka sambil tengok acara larian 100 meter, 200 meter dan 200 meter x 4

Acara tarik tali. Rumah Merah (Panglima)


Acara tarik tali. Rumah Hijau (Laksamana)


Acara tarik tali. Rumah Biru (Temenggung @ Rumah sukan saya). Sorrylah gambar Rumah Kuning @ Bendahara tak ada pulak.

Alhamdulillah. Saya dan rakan2 yang mewakili rumah sukan kami iatu Temenggung telah berjaya menjuarai acara perbarisan selama 3 tahun berturut-turut dengan temanya Captain America dan hiasan rumah sukan selama 2 tahun berturut-turut (kalau tak silap). Cuma, johan keseluruhan belum diumumkan lagi dan In Sha Allah diumumkan pada hari Isnin. 

Apa pun saya harap rumah Temenggung dapat jadi juara lepas jadi naib juara je tahun lepas. Sebelum saya terlupa, Pra Kejohanan pulak telah diadakan beberapa hari sebelumnya yang tarikhnya saya kurang pasti. 

Tapi, saya bersyukur sangat sebab dapat sumbang mata untuk rumah sukan dengan acara perbarisan ni. Siapa sangka penyertaan saat2 akhir ni menjadi jugak. Teringat pulak bila jadi juara tahun lepas di mana saya pun turut menyertai perbarisan. Tak apa In Sha Allah tahun depan masuk lagi.

Pada yang kalah jangan putus asa ya...

Illaliqaq.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...