Jumaat, 11 Julai 2014

Pray For Gaza

Assalamualaikum.

Semenjak beberapa hari ni, hati saya sedih melihat saudara2 seagama kita di Gaza diserang dan terus menerus ditindas oleh Rejim Zionis. Mereka berkata bahawa mereka telah diserang dengan lebih dahsyat di Israel sebab itu mereka terpaksa membuat serangan ke atas Gaza.

Wahai Israel, adakah sudah cetek akal fikiranmu? Bagaimana Gaza yang serba kekurangan menghantar serangan yang dahsyat kepada negaramu? Kalau nak menghapuskan penduduk di Gaza, ayuh katakan sahaja tidak perlu memutar belitkan cerita atau mereka-reka cerita yang tak boleh diterima akal.

Walau apa pun, Allah S.W.T Maha Mengetahui. Dia tahu segala-galanya. Tiada apa yang perlu disembunyikan lagi. Tidakkah engkau mengambil iktibar atas apa yang berlaku kepada umat yang terdahulu. Mereka ditimpakan pelbagai seksaan dan bencana kerana tidak mematuhi perintah Allah serta para Rasul.

Negara-negara yang lain pula seolah-olah memekakkan telinga dan membutakan mata. Namun, masih ada juga negara yang prihatin akan nasib mereka. Alhamdulillah. Kita penat2 membina keamanan dan keharmonian untuk dunia, dia senang2 hendak merobohkannya. Lepas tu, sudah lah macam orang baling batu sorokkan tangan.

Kepada Gaza, bersabarlah. Sesungguhnya ada hikmah di sebalik setiap yang terjadi. Ketahuilah bahawa syurga menanti kamu semua di sana dan sesungguhnya jihad kamu adalah jihad yang sebenar-benarnya iaitu jihad di jalan Allah. Suatu hari nanti akan muncul sinar bahagia buat kamu semua. Kami di sini akan sentiasa berdoa untuk kamu kerana sesungguhnya kamu adalah saudara kami dunia dan akhirat.

Illaliqaq.

2 ulasan:

Kakzakie Purvit berkata...

Apa yg pasti janji Allah Islam akan bangkit juga di suatu masa kelak. Teruskan doa kita moga saudara kita dalam perlindugan Allah..

QasehnyaRania berkata...

kita hanya mampu berdoa.smga mereka terus dlam lindungan Allah swt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...