Khamis, 16 Oktober 2014

And You're Gonna Hear Me ROAR!!!!

Assalamualaikum.

Bersemangatkan tajuk entry kali ni? Memang sekarang saya tengah dalam mood semangat pun. Rasanya semua orang perasan tajuk entry ni diambil dari lagu Katy Perry, 'Roar'.

Bila dengar je lagu tu rasa meremang bulu roma dan rasa bersemangat sangat2. Lagi2, kalau tengah moody ataupun tengah down. Memang sesuai sangatlah tu. Saya memang suka dengar lagu2 yang menaikkan semagat macam ni. Kalau nak tahu senarai lagu2 kesukaan saya yang boleh menaikkan semangat sila klik sini.

So, balik kepada topik. Semua orang mesti pernah 'down' kan? So, saya nak senaraikan beberapa tips yang mungkin dapat membantu masalah anda In Sha Allah.

1. DENGAR LAGU-LAGU YANG BOLEH MENAIKKAN SEMANGAT

2. HINDARI DARIPADA MENDENGAR/MENONTON LAGU ATAU CERITA SEDIH

3. BERDOA KEPADA ALLAH S.W.T

4. BERSUKAN

5. BACA CERITA ATAUPUN KISAH-KISAH ORANG YANG DAHULUNYA ZERO KINI MENJADI HERO MENGIKUT KESESUAIAN MASALAH ANDA.

6. JANGAN MENDENGAR KATA-KATA ORANG LAIN YANG INGIN MENJATUHKAN ANDA

7. BERIKAN KATA-KATA SEMANGAT KEPADA DIRI SEPERTI "AKU BOLEH" ATAUPUN "TIADA SIAPA YANG BOLEH MENGHALANG ATAU MENGATASI AKU"

Illaliqaq.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...