Sabtu, 8 Februari 2014

Aku, Husna, Shopping dan Sushi

  Assalamualaikum semua diharapkan kawan2 semua sihat2 belaka. Kepenatan balik dari shopping belum pun hilang tapi saya terus update entry yang baru untuk dikongsikan dengan korang semua. Sempena dengan cuti hujung minggu ni, saya dan bff iaitu Husna amik peluanglah nak jalan2 dekat Billion a.k.a YSL.

  Saja2 nak jalan2 sebab dah lama tak spend time sama2. Lagipun masing2 sibuk dengan kerja rumah dan presentation serta PBS yang boleh diategorikan sebagai berlambak-lambak. Cuma bff lagi sorang iaitu Ainul tak dapat nak join itu yang tak seronok sangat tu.

  Destinasi pertama bila masuk je dalam 'shopping complex' tu adalah kedai2 yang menjual tudung dan pakaian. Itulah sasaran kami yang pertama. Saya nak mencari tudung2 yang berkualiti serta boleh tahan harganya. Nasib baik jumpa satu kedai ni. Dapat juga beli pashmina sehelai RM10. Husna pulak beli 'brooch' a.k.a kerongsang untuk familinya.

  Lepas tu, masuk pula kedai pakaian. Husna ni nak cari t-shirt yang di bawah RM20. Malangnya, tak ada satu pun yang berkenan di hati. Jadi, kami terus ke Mr.DIY kedai barang murah yang wajib dikunjungi bila datang ke Billion ni.

  Barang2 nya sangat murah dan harganya berpatutan. Ada seorang ibu saudara saya yang duduk di area Bangi yang pernah berkunjung ke situ. Dia bercerita yang barang2 nya murah sangat2 dan rasa macam tak nak keluar je dari kedai tu.

  Kami ni pulak rasa macam nak borong satu kedai. Lepas dah dapat apa yang kami nak, kami pergi mencari makanan untuk mengisi perut yang berkeroncong. Kebetulan ada gerai yang jual sushi. Jadi saya beli sushi sekotak RM10 yang ada pelbagai jenis sushi. Kemudian beli pulak Each A Cup.

  Memandangkan Husna ni macam tak pernah rasa sushi, dia ragu2 nak cuba. Saya pujuk dia untuk cuba sushi ni. Bila dia amik satu sushi yang isinya ada ketam ni, terpancar di wajahnya seribu satu kegelian, keraguan serta kebimbangan merasa sushi tu.

  Lepas tu, saya suruh dia rasa beberapa sushi yang lain. Kemudian, dia merasa satu sushi yang di atasnya terdapat telur. Lepas dah rasa sushi tu, terus tak nak jamah lagi. Bila saya rasa sushi yang ada telur tu, rasanya memang manis dan dah tak ada rasa telur sangat. Saya tak tahulah kalau rasanya memang macam tu sbb saya pernah makan sushi sekali je itupun beberapa tahun yang lepas.

  Tapi, kalau makan sushi ni, kita akan jadi kenyang dan itulah rahsia langsing orang Jepun. Banyakkan makan sushi. Kalau ada yang nak kongsikan pengalaman makan sushi, bolehlah kongsikan dengan saya.

Illaliqaq.

P/S: Ingatkan nak amik gambar sushi tu, tapi malangnya semua dah hadam dalam perut. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...