Ahad, 2 Februari 2014

Siapa Kata L dan XL Tak Cantik

  Assalamualaikum, sebelum tu, nak ucapkan Happy Chinese New Year kepada semua di Malaysia dan di mana jua anda berada. Cantik itu subjektif kan? Macam-macam perkara yang boleh buat kita cantik. Tak kira lah yang bersaiz S ataupun XL, anda masih kelihatan cantik. Kenapa? Sebab semua ciptaan Allah itu cantik tak ada yang tak cantik. Saya selalu ambil sedikit inspirasi daripada model-model plus size atau XL ni. Sekarang, saya nak senaraikan beberapa model plus size yang popular. Dan ada yang saya memang minat.

VELVET d' AMOUR

                                       

Sewaktu penampilannya di pentas peragaan pada tahun 2006, dia mempunyai ketingiaan 5 kaki dan 8 inci serta mempunyai berat 300 paun. Dia juga merupakan seorang pemilik untuk sebuah majalah bernama Vol Up 2. Selain daripada menjadi model, dia turut menjadi seorang jurufoto fashion dan turut meletakkan hasil kerjanya untuk Vol Up 2
.
CANDICE HUFFINE


Candice Huffine juga merupakan salah seorang plus size model yang terkenal. Dan banyak menghiasi muka depan majalah2 terkenal seperti Vogue. Dia dikenali dengan senyuman serta matanya yang menawan.

TESS MUNSTER
Kalau ada search tentang blog-blog fesyen, mesti banyak model yang kerempeng2 tapi, dalam senarai tu mesti ada blog ni, 'The Plus Size Life'. Sebenarnya, Tess Munster adalah pengasas untuk blog fesyen ni. Dia ingin membuktikan bahawa tak semestinya model kerempeng sahaja boleh jadi cantik.

ASHLEY GRAHAM
Berasal dari bandar Lincoln di Nebraska, dia sinonim dengan jenama pakaian plus size, iaitu Lane Bryant. Dia juga turut menghiasi muka hadapan Latina dan Vogue. Dia turut muncul dalam The Tonight Show bersama Jay Leno dan mengulas tentang sebuah iklan yang menampilkan dirinya telah diedit di mana penampilannya tidak muncul di iklan itu.

TARA LYNN


Tara Lynn juga berjaya membuktikan bahawa bukan sahaja model S yang mampu berjaya dalam industri fesyen. Buktinya, dia telah menjadi penghias muka depan untuk majalah Elle France. Bukan setakat dipilih menjadi penghias muka depan, malah kisahnya turut dimuatkan dalam majalah tersebut dimana saiz nya dipandang dari sudut positif.

CRYSTAL REEN


Ini adalah model plus size kegemaran saya. Sewaktu berusia 14 tahun, dia ditemui oleh seorang wakil dari agensi model yang mengatakan bahawa dia boleh menjadi model tetapi perlu menurunkan 3/4 dari berat badannya. Tetapi, hasilnya, dia menghidap penyakit anoreksia nervosa. Semenjak dari itu, dia berusaha untuk menambahkan berat badan ke arah berat badan yang ideal. Dia juga merupakan model plus size pertama yang menghiasi muka depan Harper's Bazaar. Dia juga turut mengeluarkan sebuah buku yang bertajuk 'Hungry' di mana dia menceritakan tentang kisahnya dalam usaha menurunkan berat badan sehingga menghidap anoreksia nervosa.

Jadi, tak semestinya yang kerempeng2 je yang cantik. Yang plus size juga boleh. Yang penting, sihat serta cantik di dalam juga.

Illaliqaq.


                                                                    

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...