Sabtu, 15 Februari 2014

Selamat Tinggal Cikgu...

   Assalamualaikum semua. Hari ni, merupakan hari yang sedih buat kami semua di SMK Dato Penggawa Barat. Kami telah kehilangan seorang guru yang sangat berdedikasi serta turut menjadi kesayangan anak2 muridnya iaitu Cikgu Norisme Laili.

  Walaupun baru setahun lebih mengenali cikgu, namun saya dapat mengagak yang cikgu merupakan seorang cikgu yang sangat baik. Sungguhpun cikgu hanya beberapa bulan mengajar saya Pendidikan Jasmani, tapi kenangan bersama cikgu takkan saya lupakan.

  Untuk pengetahuan semua, Cikgu Norisme pernah bersekolah di SMK Dato Penggawa Barat dari form 1 sampai form 5. Kemudian, setelah habis belajar, beliau menabur bakti dan membalas budi di SMK Dato Penggawa Barat selama 5 tahun bersesuaian dengan tempoh beliau belajar di sini.

  Bakal berpindah ke sebuah sekolah di Johor Bahru, cikgu kelihatan sedih untuk meninggalkan kami semua dan jelas kelihatan bergenang air matanya sewaktu anak2 muridnya bergilir-gilir mencium tangannya dan mengucapkan ucapan terima kasih kepadanya.

  Begitulah naluri seorang pendidik, tidak kiralah jauh ke mana pun mereka pergi, mereka pasti akan teringatkan anak2 muridnya. Semakin lama mereka berkhidmat di sebuah sekolah itu, semakin sukarlah untuk mereka melupakan anak2 muridnya. Kisah Cikgu Norisme membuatkan saya berazam untuk berkhidmat juga di SMK Dato Penggawa Barat. In Sha Allah...

Illaliqaq.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...