Ahad, 5 Januari 2014

Feeling Bersekolah Pada Hari Ahad...

Hari ni, merupakan hari pertama untuk pelajar-pelajar sekolah rendah dan menengah di Johor merasa macam mana sekolah pada hari Ahad. Waktu mula-mula sampai sekolah tengahari tadi, memang rasa lain macam dan janggal sebab selama ni dah biasa bersekolah dari hari Isnin sampai Jumaat.

Selalunya, hari Ahad duduk di rumah dan berehat-rehat. Tiba-tiba kena pergi sekolah. Rasa pelik sangat. Ada juga saya tanya pada kawan saya, sukakah bersekolah pada hari Ahad, dia kata suka tapi bila ditanya mengapa, dia pun tidak tahu. Tapi, mungkin kalau kita tanya pada budak sekolah rendah, mungkin kata tak suka dengan alasan ada kartun best2 hari Ahad ni. Hahaha...

Kalau budak sekolah menengah macam saya ni, mungkin tak berapa kisah sebab semua dah besar. Kartun-kartun ni dah tak layan sangat. Kalau dulu, di sekolah saya, perhimpunan rasmi diadakan pada hari Isnin, tapi sekarang dah tukar Ahad. Cikgu pun asyik tersalah cakap hari ni hari Isnin. Kami yang murid ni lagilah. Saya pun tak terkecuali. Tak kisahlah bersekolah hari apa pun, janji apa yang diajar tu masuk. Sekian...

Illaliqaq...
 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...