Rabu, 15 Januari 2014

S.A.H.A.B.A.T

  Assalamualaikum dan Kaifa Halukum kawan-kawan sekalian. Saya pasti, semua orang di dunia ni mesti ada sahabat bukan? Kalau tak ada kawan itu bermaksud kita ni kurang berkomunikasi dengan orang dan hidup di dunia sendiri. Semua orang kat dunia ni perlukan sahabat. Macam saya sendiri, mesti ada kawan yang kena sentiasa ada dengan saya di sekolah.

  Kalau tak ada orang yang nak lawan bercakap, mesti rasa ada benda yang kurang. Tapi, sebenarnya, ketakutan nombor 1 saya di sekolah bukannya cikgu atau kerja rumah yang banyak, tetapi ketakutan yang sebenar-benar ketakutan adalah bila saya tak ada kawan di sekolah.

  Semenjak masuk tahun 2014, saya dan sahabat baik saya dah terpisah disebabkan dia di kelas lain, saya di kelas lain. Sekarang, dah tak ada orang yang nak rehat dengan saya. Bila tiba waktu rehat, saya keseorangan. Mula-mula, memang rasa janggal, lama-lama saya dah biasa.

  Cuma, memang diakui yang saya agak takut berehat sorang-sorang. Bukan sebab ada orang nak kacau atau yang lain-lain tu. Cuma, saya rasa macam tak ada hala tuju. Selalunya, kalau berjalan dengan kawan-kawan, saya dan kawan-kawan akan menentukan destinasi yang hendak dituju. Lagi satu, saya kalau waktu berjalan tak bercakap dengan seseorang, memang tak sah. Memang nak kena bercakap juga.

  Sekarang, dah biasa rehat sorang-sorang jadi, saya dah tak takut lagi. Tengok, dalam kes saya ni, sahabat adalah orang yang paling penting sekali. Mana tak nya, sahabat adalah orang yang kedua paling rapat dengan kita selepas ahli keluarga. Jadi, kepada kawan-kawan di luar sana, jagalah sahabat kita kerana sahabat umpama permata. Kalau sahabat tu dah hilang, memang agak susah nak cari balik.

Illaliqaq.

2 ulasan:

Kesuma Angsana berkata...

Tq follow KA yer... tp x leh nak follow balik kat sini lah acaner !

Nursabrina Helmi berkata...

ye ke? x pe2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...